mandag den 19. oktober 2009

Din mor arbejder ikke her...


Det frækkeste min mand kan gøre for mig lige for tiden er... at tage opvasken/morgenbleen/støvsugningen/madlavningen. SÅ HOT!
Gad vide hvornår man vænner sig til at førnævnte praktiske gøremål (sammen med ca. 200 andre faste, daglige
programpunkter) bare er en del af det, at have børn? Jeg kan huske hvor åndssvagt jeg synes det var, at min mor blev irriteret over at komme hjem fra arbejde til et hus, hvor dovne teenagere flød foran fjerneren med ostepops og gammel opvask ud over det hele. Jeg forstår nu, mor... Og undskyld! For selv om jeg nogle gange prøver at virke lassez-faire-agtig og lade opvasken stå, er der altid en lille del af mig som i sit stille sind stresser en smule over at den fordømte opvask jo ligesom skal tages på et eller andet tidspunkt. For den erkendelse hører vel med til dét, at blive voksen? Ryd op efter dig selv, du er moren!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar