onsdag den 27. januar 2010

Ta'sa'de'ha'

Jeg elsker blogland. Og især nu, hvor jeg (som de fleste andre, men det behøver vi jo ikke tale om) har fået en pris. Det er selvfølgelig den der kreativ-award, som sandt sagt er den første award jeg nogensinde har fået. Så jeg er ret stolt. Jeg bor sammen med én, som har P3-priser, Zulu-awards og endda en Robert stående, så jeg synes måske også det er på tide at jeg ligesom bringer noget til hylden;-)
Anyway, prisen indebærer som bekendt at man skal bekende 7 sandheder om sig selv. Jeg har valgt at tematisere de 7 sandheder (fordi jeg jo er så kreativ) omkring sundhed. Altså 7 sundheds-sandheder(/dumheder), værs'go:
  1. Min far er meget økologisk korrekt og kom en dag forbi med en bakke økologiske dadler. Da de var spist, gemte jeg den fine æske, hvorpå der jo stod at de var helt særligt økologiske og fair-tradede. Gennem december måned fyldte jeg den så op med de uøkologiske dadler fra min lokale købmand. De kostede en fjerdedel. Og så stillede jeg den ellers stolt på bordet, når der kom julevisit. Det er da dumt.
  2. Jeg har en helt særlig formel omkring de der pose-kanelgifler, som går ud på, at fordi de er så små, får man næsten forbrændt en hel giffel, blot ved at spise den...?
  3. Hvis man køber take-away, SKAL man have en cola til. For når man først har sagt ja tak til slaggermad, skal man sgu' gå all in.
  4. Jeg tror, at jeg ikke giver mine børn kager, for politiken er, at de kun må få ved særlig lejlighed. Men efterhånden er tirsdag eftermiddag på vej hjem fra vuggeren også en lidt speciel begivenhed, som jo skal fejres på behørig vis.
  5. Kaffe er ikke usundt. Basta. Færdig, bum, jeg vil ikke diskutere det. Det kommer jo fra bønner, som er herresunde.
  6. Jeg har meldt mig ind (og ud) af mit lokale fitness-center 5 gange på 5 år. Begynder at blive ret så pinligt.
  7. Fritter er altså også en slags grøntsag - ikk'?
Tak for prisen derude! Og forresten, tak til jer der læser med. Uden jer (indsæt selv takketale-klicheer). Men altså, åh hvor jeg elsker blogland.
Hvem mangler mon at få prisen og spill'e the guts? Vær så artig, krea-Trine!

2 kommentarer:

  1. Argh - findes der noget bedre end selvudlevering? ;-)

    Astrid, din gæve tøs! TUSINDE tak..
    Jeg får bare slet, slet ikke kommenteret hos dig for tiden, men jeg læser med helt hemmeligt og diskret. Øh, altså det vil sige lige indtil nu, hvor jeg så hverken er hemmelig eller diskret :-)

    SvarSlet
  2. Dumt? Aj, det er da genialt, det med dadlerne, altså! Den slags løsninger elsker jeg. Desuden elsker jeg din teori om kanelgifler, den er hermed overtaget ...

    SvarSlet