søndag den 7. marts 2010

Overgivelse

OK, vi overgiver os. Efter knap en måned med ekstrem kaossovning (endnu mere end de 6 forgående) er vi nødt til at gøre noget. I morgen starter alene hjemme-ugerne, og jeg har slet ikke nerver til at stå fast på samsovningsprojektet, når jeg skal passe begge nattevagter samt morgenvagten. Den sidste uge er projektet gået ind i sin mest kaotiske fase, og Ottos vågne råbekor fra 03-05 er nu også blevet overført til storebror. Om jeg gider stå dér alene? Midt om natten med to børn, som ikke vil sove, men råbe, spise hyle og pjevse? Nixen.

Alle regler ophæves i de kommende tre uger. Anton, som ellers har været så god til kun at bruge sut, når han skal sove, får lov til at have sin sut tapet til sin mund, hvis det kan forhindre flitsbuer. På samme konto er der heller intet loft på Bamse & Kylling- / Alfons- / Thomas Tog-tid og heller intet som helst krav om hvor mange grøntsager / hvor lidt sukker, der må indtages (dette gælder både mig og drengen!) Og Otto får så altså lov til at rykke ud af børneværelset igen. Midlertidigt. Fuck, om det så tager dobbelt så lang tid at genoprette orden i kaos, for i det mindste er vi til den tid dobbelt så mange forældre.

9 kommentarer:

  1. Puha og jeg ser frem til 3 dage alene med min 1½ år gammel søn i næste uge og synes det bliver hårdt... Tag hvad der fungere for dig og så må I få styr på det sammen, når I er to:-)

    SvarSlet
  2. Hørt! Herhjemme har vi i over halvandet år levet efter mottoet "Mest mulig søvn til flest mulig mennesker". Koste hvad det vil. Så det meste af tiden står den på samsovning med begge børn (knap 2 og knap 6) og skiftevis alenesovning for en voksen i børneværelset ;-) Det fungerer!
    KH

    SvarSlet
  3. Der er ikke noget som en god gang undtagelsestilstand. Livet bliver altså bare lige lidt nemmere når man slækker på krav og regler og forventninger.
    God fornøjelse som græsenke :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har for nylig fundet din blog - jeg kan rigtig godt lide måden du skriver på. Det er ikke pussetnusset, men ironisk og uhøjtidëligt.
    Jeg sender dig styrke - må de næste 3 uger blive fyldt med en masse af det GODE kaos. Om ikke andet så begynder de at sove, når de bliver teenagere .....

    SvarSlet
  5. Jeg er så meget bag dig i den beslutning Astrid :-)

    Der er dog et punkt, der evt. kan komme til at arbejde mod dig...det med sukkeret. Hvis jeg var dig, ville jeg nok holde mig lav på sukkerrationerne i de dage jeg var alene :-D Usukkerede børn er langt nemmere at få til at sove eller sidde og se Thomas Tog :-) Med hensyn til idg og sukkerindtaget - der tager du ALT det sukker drengene IKKE må få! Det er jo for fanden da undtagelsestilstand!

    SvarSlet
  6. Mit bedste råd som mor til tre trip-trap-træsko piger er: HAV ALTID EN FLASKE RØDVIN PÅ KØKKENBORDET!

    Altså sådan en flaske, man lige hurtigt kan tage sig et halvt glas af, når spidsbelastningen bliver spidsere end man havde forestillet sig den kunne blive. Dette råd gælder selvfølgelig ikke alkis-mødre eller dem, der altid kommer til at drikke hele flasken.

    Men som min jordemoder sagde, da hun anbefalede mig at drikke en øl, når jeg kunne mærke veerne begynde: Det tager altså bare lige toppen af smerten.

    SvarSlet
  7. Jeps - opbakning herfra. Er alene med et styks på 17 mdr. og jeg har altså også lidt undtagelsestilstand. Han må sove i min seng, spise alle de rosiner, som han vil, etc.
    Klogt - og godt at du husker dig selv også...

    SvarSlet
  8. Har lavet en lille bemærkning om dig i min blog i dag:-)

    SvarSlet