tirsdag den 22. september 2009

Sisterhood

Kvinder kan være hinanden værst (ofte i forbindelse med moderskab og dertilhørende konkurrence, misundelse og andre grimme ting), men de kan så sandelig også være hinanden bedst! (Som her i blogland) I dag var jeg med på en kigger til altid inspirerende Mette Holbæks workshop, og oplevede i den forbindelse en kæmpe energiudladning af noget så udflippet som søsterskab og kreativ synergi. Kom bl.a. til at tale med Trine, som jeg ikke lige fattede jo var hende den seje krea-blogger, og kom også til at tale med en kvinde, som brændte helt vildt for netop søsterskab (i mangel af bedre ord). Altså hvordan vi kvinder bliver bedre til at åbne op overfor hinanden, støtte hinanden og droppe den der pænhedsfacade. Very interesting.

Har netop i dag særligt meget brug for at droppe førnævnte facade og brøle: FORHELVEDEDAHVORERDETPISSEHÅRDTDETHER! Har hele formiddagen trasket op og ned af gulvet (på de få tilgængelige stier, der anes mellem det syndige rod af biler, brugte bleer - seriøst - og beskidt tøj) med en hylende baby i armene alt imens jeg selv hylede. Kunne ligesom bare ikke stoppe igen. Nu har jeg så fået ham til at sove, fået kaffe og lidt afløb. Fuck mand. Er det kun mig, der oplever sådanne dage?

1 kommentar:

  1. Nej, det er ikke kun dig. Det er lorte pisse røvhårdt nogle gange (tit). Jeg føler fandme med dig, og kan tydeligt huske hvordan det var for 2 år siden (og jeg har kun ét barn!!!). Det er ren overlevelse. Varme tanker herfra.
    Julie

    SvarSlet