fredag den 10. december 2010

Julestemning?

En lille uskyldig liste over ting, der kan ødelægge mit humør på en ellers smuk fredag:

1) At køre gennem byen i linje 5A TO gange i løbet af 2 timer. Med to trætte børn. Need I say more?
2) At klapvognen vælter TO gange i bussen, og alle fødselsdagsgaver til min storebror, som vi er på ud for at besøge, vælter ud i hele bussen.
3) At INGEN siger, gør eller hjælper noget. Helt stille i bussen, mens jeg, med barn på hoften og ét på et sæde, forsøger at indsamle gaver, sutter og vanter. Tak for danskhed, siger jeg bare!
4) At min svigermor ringer for hundredefuckingsyttende gang for at tale om de julegaver til børnene. Nu voldsomt stresset over projektet.
5) At jeg ikke får sagt til hende, at hun for Guds skyld hellere skal lade være med at købe gaver til os allesammen, hvis det partout skal være forbundet med noget negativt. Vil dog hellere have en dejlig og afslappet jul med fokus på hyggen fremfor "detkanbyttes".

Det var bare det jeg ville sige. Nu afsted til Julefest i mindstens vuggestue. Endnu en af de ting som bare er sjovere, når man er to forældre. (Er det egentlig nogensinde sådan rigtig sjovt?)

1 kommentar:

  1. Nope - det er aldrig egentlig rigtig sjovt!!! Jeg plejer at klare den ved, at (sørge for) julefrokost på arbejdet altid ligger liiige den dag børnehave/vuggestue holder julestue... Faaaar...

    SvarSlet