mandag den 8. februar 2010

I (heart) CPH

Husker du det afsnit af Sex & The City, hvor Carrie har en date med New York City? I dag har jeg haft sådan en med Kgs. København.

Jeg er normalt ikke sen til at se mig sur på København, når metro-elevatoren er i stykker, / jeg har valgt den forkerte kø i en ulvetimeramt Netto / sure og rige forretningstyper kommer til at give mig den kolde skulder på gaden uden et "ups, undskyld." Men i dag mødte jeg byen fra dens allerpæneste side. Den havde virkelig iført sig det helt store charmeskrud, selv om dagen startede med en propfyldt elevator på Nørreport, hvoraf 98% hverken var svagtgående eller barnevognskørende (endnu en ting, der normalt kan få mit pis til at blive mere end halvlunkent!)
MEN lige i dag var den fyldt med lalleglade mennesker, og vi grinede alle hjerteligt af en lam joke som ham den store fyrede af og en lille pige aede Otto og en hund hvinede af fryd. Vel oppe på jorden opdager jeg, at Otto lugter og må improvisere pusleløsning på Israels Plads (Tip: Bethesda kirken har tip-top pusleplads i kælderen!) Videre til en vidunderlig kaffe på café med lækker atmosfære og betjening (på alle måder lækker betjening!). Videre til genbrugsjagt i Sankt Hans Gade. Videre til impulsivt kagespisningsorgie hos dejlige venner i Blågårdsgade. Hjem gennem byen, mens alverdens københavnerne haster i alle retninger og råber og griner og synger på cyklen.
Jeg kan afsløre, at vi skal ses igen, - KBH og jeg;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar