fredag den 18. december 2009

Vagtskifte

Bar' det altså snart var jul / ka' ikke vente!
Jeg glæder mig helt vildt til jul. Ikke så meget til juleaften og gaver og Disneys Juleshow og and, men til - helt ærligt - at blive vartet op! Vi skal turnere 3 hold bedsteforældre, som alle sidder yderst på stolen og klar til at springe til med en helt masse ekstra hænder og juleøl og kager. December har været fyldt med sygdom, søvnmangel og stress, så jeg glæder mig som et lille barn til at overlade pligter, rengøring, de lange aftener med Otto (som nu har rykket sin sengetid til kl. 23 - så hyggeligt!!) og de mange timers bil-leg med Anton til dem med friske arme.

Og selvfølgelig glæder jeg mig også til at være i den families skød, som engang var min primære. Sjovt, som man oplever en slags generationsskifte, når man pludselig har 2 børn. Så er det os 4 der er familiEN, og mine søskende og forældre er pludselig dem, der står næst i rækken. Og som samtidig har fået en ekstra betydning sammen med de nye titler. Elsker at se Antons julelys i øjnene, når Onkel Mamus (læs: Rasmus) kommer på besøg. Og når vi Skyper med savnede Moster Anne i Skotland, som endelig kommer hjem.
Nøj, hvor skal vi hygge os. Og sove. Og spise.

Det bliver en god jul.

2 kommentarer:

  1. Det er præcis! sådan jeg også har det! Det bliver så fedt at komme 'hjem' til jul og til familien som glæder sig som vanvittige til at kramme, lege og hygge med børnene. Jeg skal have en bog med eller to, ahhhhh :)
    Rigtig glædelig jul

    SvarSlet
  2. Vi kommer ikke ret meget 'hjem' i år, tilgengæld så glæder jeg mig SÅ meget til at Manden kan deltage, og jeg kan slippe lidt.
    Håber i er raske? Rigtig dejlig juleferie til jer!

    SvarSlet