lørdag den 17. september 2011

Statusopdatering

Indlæg nr. 200 apparently. Givetvis ingen læsere tilbage, eftersom jeg har præsteret to indlæg på to måneder. Ikke imponerende. Lysten har ikke været der. Det er altid nemmere at lade være, for så behøver man ikke forholde sig til, hvordan man egentlig har det. Ikke at jeg har det dårligt, jeg har det bare sådan... hverdag. Jeg er gravid, 5 1/2 måned henne. Tredje graviditet på 4 år. Jeg er lige flyttet, også tredje gang på fire år. Jeg har et arbejde, hvor jeg leverer og præsterer men ikke får løn eller har udsigt til det. Det er spændende, men uholdbart i længden. Jeg har en mand, hvis arbejde ligger i en anden by, end den vi er flyttet til (og i alle mulige andre byer og lande) og jeg har to drenge på hhv. 2 og 3 1/2 - og en tredje på vej. Jeg har ikke dyrket motion i selvsamme fire år. Jeg spiser sundt og forsøger forgæves at få mine børn til at gøre det samme. Jeg tror om mig selv, at jeg er sådan en mor, som ikke går op i, hvordan mine børn ser ud eller hvad der står fremme hjemme hos os, når vi får besøg. Men det gør jeg. Jeg tror om mig selv, at jeg er sådan lidt kunstner-agtig og at jeg hele tiden står foran en helt ny epoke i mit liv, som vil være fyldt med meget mere kreativitet og kunst, zen og rejser og andre former for selvrealiseren. Jeg når dog aldrig helt dertil. Jeg tror om mig selv, at jeg ikke er små-borgerlig, men hører alligevel mig selv bagtale andre folks vaner og møbler. Jeg glæder mig hele tiden til børnene bliver lidt ældre, til den næste fest eller ferie og til jeg får taget hul på alt det spændende, jeg har i mig. Men som jeg ikke tør åbne op for af frygt for at blive skuffet. Det er bare sådan jeg har det.
Jeg håber at min lille blog snart får lidt mere liv, og at jeg igen bliver hooked.
Jeg skal på barsel igen om to måneder, så om ikke andet, vil den i garanteret blive fyldt med lort og længsel til den tid.
So long!

7 kommentarer:

  1. Er glad for at du skriver, at du håber din blog får mere liv igen. Det gør jeg også, for jeg nyder at læse med. Men med tre små piger på 3,5 og derunder og to fuldtidsjobs, så kender jeg godt til at hverdagen nogle gange er noget der skal overstås. Men hey - på et tidspunkt lysner det altsammen og om kort tid skal du på barsel. Fåk, det bli'r gåt ;o)

    SvarSlet
  2. Dejligt dejligt at høre fra dig igen! :)

    SvarSlet
  3. So long, din dejlige dame!
    Vi hænger her stadig og jeg glæder mig nu over at høre lidt pip fra dig i ny og næ :-)

    SvarSlet
  4. Dejligt og ærligt... tror vi er mange, der tror vi er... noget andet end vi i virkeligheden er (lige nu)...

    SvarSlet
  5. Jeg har fuldstændig 1:1 her. Er du mig? Har jeg skrevet dette? Ville være sindsoprivende dejligt, hvis der var så meget spræl i min underbevidsthed!
    /Julie

    SvarSlet
  6. Ditto.

    Og hvor bliver jeg glad, når der er nyt på bloggen, for jeg tjekker skam med jævne mellemrum.

    SvarSlet
  7. Du har ikke mistet alle! Ikke engang ret mange, tror jeg. Og jeg glædes. Over dit lort, for så lugter mit lidt bedre. Er det strengt? Kan formildne det lidt med, at jeg også misunder. For synes du er sej og tror du er sejere end du selv tror.
    Og hey - hvilken slags gror inden i dig???

    SvarSlet